ΜΕΝΟΥΜΕΝΟΥ

Ρομποτική: εκπαιδευτική & ψυχαγωγική δραστηριότητα

Ρομποτική: εκπαιδευτική & ψυχαγωγική δραστηριότητα

Όταν χρησιμοποιούμε γενικά τον όρο ρομποτική εννοούμε την τεχνολογία που ασχολείται με τη σχεδίαση και την εξέλιξη των ρομπότ, των μηχανών, δηλαδή, εκείνων που σταδιακά έχουν κατακλύσει την καθημερινότητά μας.

Τα ρομποτικά συστήματα, ωστόσο, δεν χρησιμοποιούνται μόνο στη βιομηχανία και την ιατρική αλλά, όπως φαίνεται, κάνουν σχεδόν τα πάντα!

Μικρά ρομποτάκια μπορούν να καθαρίζουν, να σκουπίζουν να σερβίρουν, να χειρουργούν, να κατασκευάζουν αυτοκίνητα, να παίζουν μουσική, να νανουρίζουν μωρά και πολλά πολλά άλλα…

Η ρομποτική επιστήμη έχει κάνει, λοιπόν, άλματα προόδου και έχει προσφέρει αρκετά τεχνολογικά θαύματα.

Πώς φτάσαμε, όμως, στο σημείο η ρομποτική να έχει εισχωρήσει στην εκπαίδευση και να έχει γίνει η νέα απαίτηση στον χώρο των παιδιών;

Είναι σχεδόν βέβαιο ότι τα ρομπότ θ’ αναλάβουν σύντομα πολλές ανθρώπινες εργασίες, αφήνοντας στους ανθρώπους χώρο και χρόνο για πιο δημιουργικά και μεγαλύτερης αξίας επαγγέλματα.

Είναι δε απόλυτα βέβαιο ότι όσο πιο εξοικειωμένα είναι τα σημερινά παιδιά μ’ αυτές τις τεχνολογίες, τόσο πιο εύκολα θα μπορούν να ακολουθήσουν τις ραγδαίες εξελίξεις στην επιστήμη και την μηχανολογία.

Τα παιδιά, όπως και οι ενήλικες, θα πρέπει πρωτίστως να καταλάβουν ότι τα ρομπότ κάνουν αυτό που τους ζητάμε και το κάνουν τόσο αποτελεσματικά όσο εμείς επιθυμούμε.

Με βάση, λοιπόν, αυτό δεν θα πρέπει να τα αντιμετωπίζουμε ως κάτι δυσνόητο και μυστηριώδες αλλά ως κάτι γοητευτικό και καινοτόμο, που μπορεί να κατακτήσει και να καθοδηγήσει, δίνοντας τις κατάλληλες εντολές, ακόμα και ένα μικρό παιδί.

Με τα μαθήματα εκπαιδευτικής ρομποτικής, τα παιδιά κάνουν τα πρώτα τους βήματα στον προγραμματισμό και βλέπουν τις εντολές τους να εφαρμόζονται σε πραγματικές κατασκευές.

Η ρομποτική είναι μια εκπαιδευτική μα ταυτόχρονα και ψυχαγωγική δραστηριότητα, η οποία συνδυάζει την μάθηση με το παιχνίδι, μετατρέποντας έτσι την εκπαίδευση σε μια συγκλονιστική περιπέτεια και ανακάλυψη.

Μέσω της ρομποτικής τα παιδιά εμπεδώνουν πολύ καλύτερα τα Μαθηματικά, τη Γεωμετρία και την Φυσική, καθώς και τον Προγραμματισμό (προγραμματιζόμενοι αισθητήρες, εισαγωγή στη λογική του αλγόριθμου και ψηφιακή νοημοσύνη) και την Μηχανική (κατασκευή, συναρμολόγηση, ευστάθεια).

Ένα παιδί που θα ασχοληθεί από μικρή ηλικία με τη ρομποτική επιστήμη θα αναπτύξει, ταυτόχρονα και πολλές άλλες ιδιότητες, όπως η δημιουργικότητα και η φαντασία αλλά και την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων, ενώ θα αποκτήσει αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμηση μέσω της επίτευξης των στόχων του και της θετικής ανατροφοδότησης.

Οι γνώσεις που προσφέρονται από τη δραστηριότητα αυτή ικανοποιούν την έμφυτη παιδική περιέργεια και χτίζουν το ενδιαφέρον του παιδιού στο να κάνει κάτι, να «δουλέψει», καλλιεργώντας το πνεύμα της καινοτομίας και της επιχειρηματικότητας.

Εξάλλου, τα παιδιά μπορούν να διασκεδάσουν τρομερά δημιουργώντας π.χ. ρομπότ που στη συνέχεια διαγωνίζονται για το ποιο θα τρέξει γρηγορότερα.

Επομένως, με βάση όλα τα παραπάνω, δεν θα πρέπει να μας κάνει εντύπωση η νέα «μόδα» που έχει ξεκινήσει τα τελευταία χρόνια και ωθεί όλο και περισσότερους γονείς στο να μυήσουν τα παιδιά τους στα μυστικά των ρομπότ και του μέλλοντος.

Επιμέλεια: Δέσποινα Ασκιανάκη

Πηγή: Περιοδικό WOMAN NEWS

Μοιραστείτε το!

Comments